ErişilebilirAREL, akademik programlara ve üniversite hayatının diğer bütün alanlarına tam katılım için eşit erişim olanağı sağlayarak İstanbul Arel Üniversitesi’ndeki tüm öğrencilere hizmet eder, destek verir ve güç kazandırır. Bireylerin temel hak ve özgürlüklerini, herhangi bir engele takılmadan rahatça kullanmasını sağlayan ErişilebilirAREL, bireylerin doğrudan irtibata geçebileceği çözüm alanıdır. Ofis; öğrencilerine daha iyi hizmet verebilmeyi amaçlayan Kemal Gözükara, Sefköy ve Cevizlibağ olmak üzere üç yerleşkede kurulu birleşik bir merkezdir.

Eğer yürüme, ayakta durma, görme, konuşma, duyma, öğrenme, oturma, nefes alma, kendine bakma, psikolojik olarak Kendini iyi hissetmeme gibi bir veya daha fazla temel yaşam aktivitesini önemli ölçüde sınırlandıran dezavantajlı bir durumunuz varsa ErişilebilirAREL’e başvurabilirsiniz. Sizinle tanışmaktan ve ihtiyaç duyduğunuz alanlarda rahat edebilmeniz adına gerekli düzenlemeleri gerçekleştirmek için neler yapabileceğimiz hakkında sohbet etmekten mutluluk duyarız.

ErişilebilirAREL’in Beş Temel İşlevi Vardır


Öğrencilerin düzenleme taleplerinin büyük çoğunluğu makul ve imtiyazlı olsa da, ErişilebilirAREL’in zaman zaman aşağıdaki haklarına başvurması gerekebilir:

*** ErişilebilirAREL, İstanbul Arel Üniversitesi’nde öğrencilerin dezavantajlı durumuyla ilgili belgeleri toplayan ve dosyalayan, hizmetlerin uygunluğunu belgeleyen, makul düzenlemeleri belirleyen ve bu tür düzenlemelerin gerçekleştirilmesine yönelik planlar geliştiren görevli ofistir. Dezavantajlı öğrenciler, yardımcı teknoloji, not alıcılar, öğrenme stratejileri eğitimi, koçluk, değerlendirme, kütüphane ve laboratuvar asistanları, psikososyal destek ve mentörlük gibi yardımcı hizmetler için de uygun bulunabilir.


ErişilebilirAREL’de hizmet veren ekibimiz psikoloji, pdr veya sosyal hizmet bölümlerinden mezun, alanla yakından ilgili, gelişime ve değişime açık, alanında yetkin kişilerden oluşur. Öğrenci gelişimi ve öğrencinin başarısını destekleme konusunda heveslidir. Öğrencilerin güçlü yanlarına odaklanan bir bakış açısı ile yeteneklerini daha iyi anlamalarına yardımcı olmak için öğrencilerle çalışmaktan keyif alır.

Gerekli belgeler sunulmuyorsa ya da sunulan belgeler talebi temin altına almıyorsa; düzenleme, akademik uyum, yardım veya hizmet taleplerini reddetmek.

Üniversitenin bir programında veya etkinliğinde temel bir değişiklik gerektiren düzenleme, uyum veya yardım eylemlerini reddetmek.

Tam olarak talep edileni sağlamak yerine eşit derecede etkili düzenleme, uyum, yardım ve hizmetler arasından seçim yapmak.